Rejestracja Pobierz grę


Stronghold Kingdoms

Inne

Jednostki


Jednostki wojskowe w Stronghold Kingdoms


Wojska odgrywają bardzo ważną rolę w grze. Za ich pomocą możesz obronić swój zamek, atakować innych graczy oraz niszczyć takie obiekty jak Obozy Bandytów i Zamki AI za co otrzymasz punkty honoru.

W celu wyszkolenia żołnierza danego typu należy przeprowadzić odpowiednie badania, do czego jest konieczny odpowiedni poziom.

Do powołania jednostki potrzebujesz:

  • jednego wolnego chłopa, który przy kliknięciu na znak rekrutacji zostanie wyszkolony na żołnierza (proces szkolenia jest natychmiastowy, tzn. jednostka będzie od razu dostępna)
  • odpowiednią ilość złota
  • broń, którą można wykonać w warsztatach lub kupić

 

Uzbrojony chłop [Armed Peasant]

Jest on najsłabszą jednostką, jaką możesz rekrutować. Są oni jednak dostępni od samego początku gry, co sprawia, że na pewno w jakiejś sytuacji z nich skorzystasz. Ze względu na ich cenę oraz małą wartość bojową, są zwykle wykorzystywani tylko w początkowej fazie gry. Często są również używani jako mięso armatnie, do przeprowadzenia szturmu na zamek, jednak najczęściej jako ostatnia deska ratunku do obrony własnego zamku.
 

  • Koszt – 3 sztuki złota.
  • Wymagany poziom – 1.
  • Konieczne badania – brak.


Łucznik [Archer]

Jest to jedyna jednostka strzelająca na odległość, przez co jest niemal niezbędna przy planowaniu obrony własnego zamku. Łucznik ma także sporą wartość bojową w ataku.

  • Koszt – 20 sztuk złota i łuk.
  • Wymagany poziom – 6.
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl3, Long Bow lvl1.

 

Pikinier [Pikeman]

Jest to pierwsza z jednostek, która jest wypo­sażona w silny pancerz. Przez to są oni wykorzystywani zarówno do obrony, jak i do ataku. W obronie strzegą zazwyczaj ważnych przejść, zaś w ataku absorbują oni strzały wrogich łuczników, pozwalając łucznikom i kata­pultom pozbawić wroga obrony.

  • Koszt – 50 sztuk złota, pika i zbroja
  • Wymagany poziom – 11
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl3, Pike lvl1

 

Miecznik [Swordsman]

Jest to jednostka podobna do pikiniera, jednak o większym współczynniku ataku. Najczęściej są oni wysyłani do ataku, gdzie mogą wykorzystać dużą siłę ataku w walce w zwarciu. W obronie też są czasem przydatni, głównie do obstawiania słabych punktów lub strzeżenia siedziby.

  • Koszt – 80 sztuk złota, miecz i zbroja
  • Wymagany poziom – 13
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl4, Sword lvl1

 

Katapulta [Catapult]

Jest to jednostka atakująca, przydatna głównie do niszczenia murów zamku przeciwnika. Powinna być ona trzymana za liniami atakującymi, najlepiej chroniona grupą pikinierów, aby nie została zniszczona.

  • Koszt – 200 sztuk złota, katapulta
  • Wymagany poziom – 15
  • Konieczne badania – Military lvl1, Command lvl5, Catapult lvl1

 

Kapitan [Captain]

Jest jednostką dodatkową, konieczną do kupowania, podbijania i niszczenia wiosek. Dzięki prowadzeniu badań, możemy ich wyposażyć w szereg zdolności, które przydadzą się nam przy atakowaniu zamku. Poza tym, kapitan jest najsilniejszą jednostką w grze. Aby przejęcie lub zniszczenie zamku doszło do skutku, kapitan musi przeżyć bitwę.
 

  • Koszt – n*1000 sztuk złota, gdzie n to liczba obecnie posiadanych kapitanów +1 (z każdym nowo zwerbowanym cena się zwiększa o 1000)
  • Wymagany poziom – 12
  • Konieczne badania – Military lvl1, Leadership lvl1, Captains lvl1